pysselpapp.blogg.se

Pyssel och inredning med mottot "man tager vad man haver".

Decoupage...

Publicerad 2016-11-24 17:00:40 i Allmänt, Decoupage,

Har inte uppdaterat bloggen på en evighet men jag har en förhoppning om att bli mer flitig här igen 😊
Följ mig gärna på Instagram "pysselpapp".

Decoupage... det kommer mera...

Dessa fjärilsservetter är jag barnsligt förtjust i och "halva hemmet" är numera dekorerat i samma mönster 😜

Har skrivit om decoupage tidigare. Det är superenkelt och roligt!

Hur gör man då...
•Köp ett lack/lim för decoupage. Finessen är att lacket både limmar och lackar. Har även använt klassiskt skollim. Fungerar men ytan blir matt. Decoupagelack Finns att köpa i butiker som säljer pyssel och i färgaffärer.
•Pensel, inte så noga vilken sort. Jag föredrar mjuka penslar med längre borst.
•Servetter. Jag har bara använt servetter med tre "lager". Servetternas lager skall delas och endast översta lagret är det som används. Jag föredrar servetter med mönster, lite "plåttriga" men flera olika detaljer på. Blir snyggt när man blandar olika motiv på samma tema. De motiv man vill ha från servetterna skall rivas loss. Snyggast blir det med ojämna kanter.
•Valfritt material att dekorera. Testa allt möjligt! På mina foton finns lite tips. Bara fantasin sätter stopp 😊

... sen är det bara att sätta igång!
Stryk med pensel ytan du ska sätta servett på med ett tunt lager lack. Lägg på en bit servett. Stryk lack ovanpå servetten. Sen är det bara att fortsätta tills du känner dig klar och nöjd!

Lycka till!!!

Decoupage...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela